vief-goes-kiwi.reismee.nl

New Years Eve in Queenstown

Kia Ora!

Wanaka

Ja hoor het is weer zover, heerlijk om 7 uur in de bus richting de volgende bestemming. In Wanaka stappen Mandy en ik 1 nachtje af voor we verder gaan naar Queenstown waar we oud en nieuw zullen vieren. Voor we aankwamen in Queenstown zijn we nog bij een mirrorlake gestopt. Deze is zo donker en (vaak stil) dat de omgeving zich weerspiegelt in het meer. Heel heel mooi gezicht! Na een wandeling van 40 minuten zijn we weer verder gaan rijden waar Mandy en ik 's middags aankwamen in Wanaka. Een leuk dorpje waar veel families hun vakantie vieren. We besloten het er vanavond van te nemen en luxe uit eten te gaan. Daar hadden we echt even behoefte aan. We zochten langs het meer van Wanaka een leuk restaurantje uit waar we heerlijk hebben gegeten. We hadden zo veel op dat we het toetje even moesten laten gaan. We besloten boven bij de lounge een drankje te doen en later het dessert te nuttigen. Boven op een balkon hadden we een prachtig uitzicht op het meer met zonsondergang. We werden al gauw vergezeld door 6 boeren die voor een paar dagen in Wanaka/Queenstown waren. Het waren echte boeren, luidruchtig en lomp. Maargoed het waren locals en konden ons dus wel precies vertellen wat te doen in Nieuw Zeeland. We zijn met een paar nog naar een kroeg geweest dat onder ons hostel was. En toen in een keer zagen we een paar bekenden. Achterin de bar stonden, jawel, Simon en Tom. De jongens waarmee we ook kerst hadden geviert! We hebben gezellig een drankje gedaan en afgesproken dat we de volgende dag Wanaka zouden verkennen. Dat hebben we dus ook de volgende dag gedaan. Uiteindelijk zijn we niet verder gekomen dan de rand van het meer waar we wat foto's hebben gemaakt en gezellig hebben gekletst. Na de lunch kwam om 2 uur de bus ons ophalen om verder te reizen naar Queenstown

Queenstown

Na nog een uurtje in de bus te hebben gezeten kwamen we aan bij een brug waar kon worden gebunjeejumpt. Wat vief natuurlijk niet heeft gedaan, dus na een uurtje in de zon hebben gezeten konden we eindelijk inchecken in het hostel! Queenstown is tot nu toe de leukste grote stad waar we zijn geweest. Hier hebben we ook weer afgesproken met Natalie. Een meisje dat we op de Eastcoasttrip hebben leren kennen en hier al twee weken bij een vriend inwoont. We hebben 's avonds lekker Thai's gegeten in een restaurantje waar we op straat ook weer de boeren van Wanaka tegenkwamen. Morgen is het oud en nieuw dus Queentown was vol gelopen met allemaal feestgangers die een leuk oud en nieuw wilde hebben. De twee bussen waar we de afgelopen dagen in hebben gezeten waren ook in Queenstown dus iedereen van die bussen kwamen we tegen op elke hoek. Als je even boodschappen wilde doen kostte het je zo een uur voor je bij de supermarkt was omdat je met iedereen op straat een praatje maakt. Dat geeft je wel het gevoel dat je een beetje thuis bent dus dat is wel heel leuk! En het is lekker weer! Rond de 25/30 graden waardoor het echt zomerzomer voelt.

De volgende dag was het 31 december. Totaal niet het gevoel dat het de laatste dag van het jaar is. We hebben met een paar mensen in het park Diskgolf gespeelt. Dat is met een frisbee een soort golfparcours afgaan en dan moet je in een basket gooien in een bepaald aantal gooien. Ik weet niet of jullie het snappen maar anders moeten jullie het maar even googlen. We hebben nog even lekker aan het meer gelegen en hebben boodschappen gedaan. Daarna gingen we lekker douchen en zijn we naar Natalie's huis gegaan waar we zouden koken voor haar huisgenootjes. Daarna zijn we met de taxi naar een kiwihuis gegaan ergens op een heuvel van Queentown. Een supermooi uitzicht over het meer waar we om twaalf uur het vuurwerk in de lucht zagen gaan nog voor we hadden afgeteld. Het was een gezellige sfeer en gezellige mensen. Om half 1 voelde Mandy zich niet zo lekker en was voor haar oud en nieuw voorbij. We hebben 2 uur op de badkamervloer gezeten en zijn daarna met de taxi terug naar het hostel gegaan. Ik ben vervolgens alleen de stad in gegaan waar ik weer heel veel bekende tegenkwam en me prima heb vermaakt. Om half 6 kwam de zon op en ging ik mijn bedje in. Morgen een relaxdagje!

We hebben heerlijk op het strand aan het meer gelegen met Simon en Tom. In de namiddag met Peter en Bennie, twee nederlandse jongens die stage lopen in Picton, nog in een parkje gezeten. 's Avonds hebben we een Fergburger gegeten. Dit is echt een ding hier, de furgburger, het is een hamburger tussen de 10 en 15 dollar en hij is megagroot en superlekker! We moesten dus ook een uur in de rij staan. Een uur wachten, ondertussen lekker gedoucht in het hostel, en daarna nog 15 minuten wachten tot we konden genieten van onze heerlijke hamburger. De beste manier om het jaar goed te beginnen dachten wij zo! Na een volle maag nog even de stad in gedoken. In Queenstown maakt het niet uit wat voor dag het is, stappen kun je hier elke dag!

Onze nieuwjaarsduik kwam iets later. Op twee januari hebben we gecanyont. Dit doe ik ook in Frankrijk bij het buitensportbedrijf dus het was extraleuk om te zien hoe het hier is. In drie uur gingen we stroomafwaarts in een supermooi gebied naar beneden via abseils, tokkels, glijbanen en sprongen. Het water was alleen heel erg koud, namelijk 6 graden. Ai ai ai. Bij terugkomst hebben we in een parkje onzelf even opgewarmt en bijgekletst met Natalie. 's Avonds hebben we Indiaans gehaald bij een Takeaway. Dit is een goedkope manier om toch nog gezond te eten en niet te hoeven koken en geen afwas te hebben :P hahaha.

Het is alweer de derde dag van het nieuwe jaar. Het was alweer een mooie zonnige dag. We hadden een ticket gekocht voor de gondel omhoog. Queenstown ligt aan een meer tussen de bergen dus als je zo'n berg opgaat heb je een heel mooi uitzicht over de stad. Boven aan de gondel kon je ook met een soort rodel (de Luge) een parcours naar beneden doen. Bij het hostel hadden we een pakket geboekt en konden we dus dit parcours afleggen. Het was weer even alsof je kind was. We gingen 5 keer met een rotgang de heuvel af en hebben de grappigste foto's. Na de Luge gingen we een wandeltrack doen. Ben Lomond genaamd. Het was een onwijs pittige klim van 2.5 uur steil omhoog met allemaal losse stenen en de felle zon op je bolletje. Ik vond het even allemaal niet meer zo leuk maar het uitzicht na 2.5 uur afzien was fenomenaal. Vanaf 1748 meter hoogte kon je 360 graden om je heen kijken over de Alpen van Nieuw Zeeland. Dit was het wel waard! Na wat foto's en een korte lunch (het was erg windie windie op de top) mochten we weer aan onze tocht naar beneden beginnen, deze duurde 2 uur. 's Avonds hebben we een kroegentocht gedaan. Die ook elke avond door Queentown gaat. Je gaat langs 6 verschillende kroegen en krijgt een gratis drankje. In het begin waren het maar 3 mensen die we kenden die meegingen maar in de eerste bar waren veel mensen die we kenden van Stray en haalde we uiteindelijk iedereen over om mee te gaan. Met een groep van 20 man gingen we langs de clubs en hadden een gezellig avond met een drankje en een dansje. We hebben het niet heel laat gemaakt, om 1 uur ging ik terug naar het hostel waar ik nog even achter de computer heb gezeten om vervolgens om twee uur mijn bedje in te duiken.

De laatste dag in Queenstown was warm maar niet heel zonnig. We hebben de laatste was gedaan voor we weggingen en zijn in het park gaan liggen waar we ons dagboekje wilde schrijven. We lopen een beetje achter namelijk, zo'n 8 dagen. Hihihi in plaats van schrijven zijn we in slaap gevallen en wakker gemaakt door Natalie die ons zag liggen, oepsie! We hebben 's middags nog een ijsje (de lekkerste tot nu toe) gehaald en ook Bennie en Peter kwamen even gedag zeggen. 's Avonds zijn we uit eten geweest en lekker op een terrasje gezeten. We hebben met Peter, Mandy en nog twee mensen van Stray de zonsondergang gekeken. Heel erg indrukwekkend hier! Morgen vertrekken we verder richting het Zuiden naar Steward Island.

Xxx

Vief

astrid

nou, Vief je bent weer in de lucht. Dat je nog niet moe bent van al die ervaringen. Teveel om te onthouden, dus laat het maar geen 8 dagen meer oplopen, hahaha!!! Wel geweldig dat je telkens weer "bekende" tegekomt, dat zou hier nooit gebeuren. Ben benieuwd naar de foto's van het fenomenale uitzicht op de top. dikke knuffel AS

Diana

Jeetje, de verhalen worden steeds mooier. Wat een geweldige belevenissen Vief. En al die bekenden die je steeds tegenkomt, dat lijkt me echt een geweldige ervaring. Geniet er nog maar lekker van.
X, Diana.

kimberley

Jeeej viefje! leuk om via deze weg weer van je te horen, toch iets uitgebreiden dan via de whatsapp. maarje hebt t nog steeds nAar je zin! fijn! geniet van het mooie wweer en de liwve mensen. hier is het koud maar sroog vandaag. het gewone leven van werken school en sporten gaat door. over een maandje ben je alweer thuis. Haal eruit wat erin zit meid!!
love you
koesjahsz

Suzanne v Broekhoven

Vief geweldig om je verhalen te lezen!

xx Suus