vief-goes-kiwi.reismee.nl

Auckland, Les Mills here I come! & Bay of Islands =)

Daar zijn we weer, een beetje laat maargoed, beter laat dan nooit!

Welkom terug op mijn blog ;) waar waren we gebleven? Oja Kaikoura. De volgende dag zijn we met de Nakedbus (een busorganisatie die de touristen en kiwi's van plek naar plek brengt) naar Christchurch gereden. Daar aangekomen zag je meteen de ravage die de aardbeving een jaar geleden heeft aangericht. Alles ingestort en heel het centrum is afgesloten. Ik dacht dat iedereen overdreef maar nee, het is echt een spookstad geworden. We verbleven in een leuk hostel net buiten het centrum. Mandy en ik maakte ons laatste avondmaal klaar en hebben gezellig samen gegeten. Veel mensen komen aan in Christcurch en dus hebben we veel informatie uitgewisselt aan backpackers die op het punt stonden hun reis te beginnen. Heel leuk met al ons enthausiasme :P hihi. De wekker ging om 4 uur 's nachts en na een dikke knuffel met Mandy ging ik in de shuttle naar het vliegveld. Om 7 uur vertrok ik van Christchurch naar Auckland.

Auckland

Aangekomen in Auckland was het weer grijs en grauw. Auckland is niet de leukste stad om te verblijven en al helemaal niet als het bewolkt en regenachtig is. Ik ben 's ochtends meteen langs de sportschool geweest om mijn pas op te halen en in de namiddag ben ik meteen een bodypumples mee gedaan. Wat was deze sportschool groot zeg! Wow, 3 verdiepingen met alles erop en eraan. Zelfs 1 verdieping alleen voor vrouwen, gewichten, cardio en twee grote zalen waar les word gegeven. Ook word er in de cardiozaal nog groepslessen gegeven. In de kleedkamers zijn 2 verschillende sauna's en 2 zwembaden, en megaveel douches. Ik vermaak me hier wel! De drie dagen erna heb ik elke dag een bodypumples gedaan en nog een bodybalanceles meegepakt. Jan Roggeveen, een nationaal instructeur staat deze release op de Bodybalance dvd en ik ging hem natuurlijk supporten! We hadden in Nederland al via facebook contact gehad dus het was extra leuk om elkaar te zien! In het hostel heb ik een paar jongens leren kennen die in Auckland werkte dus die ook langer in het hostel verbleven. Daarmee dronken we elke avond gezellig wat op het dakterras. Ik ben ook nog een keer naar Devonport geweest met twee Engelse mee die weer een Kiwi kende en ons kwam ophalen met de auto, heel erg via via maar zolang ik twee uurtjes op het strand kan liggen (wat in Nieuw Zeeland nogal bijzonder is om de tijd te vinden om op het strand te liggen). De filming van de Bodypump kwam steeds dichterbij. 's Middags was het eerst tijd voor de bodybalance. De zaal zag er heel anders uit dan normaal, hoe snel ze dat in 1 dag kunnen doen! Overal camera's opgesteld en alle verlichting hing klaar. De les begon en nu was het dan wel heel echt. Een hele regie gaat eraan vooraf en als er iets mis gaat moet alles opnieuw. Vanaf de zijkant kon ik op een scherm zien hoe het uiteindelijk eruit zag. Precies zoals ik het thuis op m'n dvd zie. Heel grappig. Jan deed het heel goed en de les vloog voorbij. Na wat gegeten te hebben in de kantine was het tijd voor de Bodypump. Wauw het was afgeladen. Gelukkig heb ik me nog vooraan kunnen proppen op de eerste rij. Wat eigenlijk niet echt de bedoeling was maarja ik was er natuurlijk niet voor niks! (net als de rest van de mensen die er waren :P ). Desfeer was geweldig en deles was megazwaar! De spierpijn die ik de afgelopen dagen heb gehad viel trouwens onwijs mee voor de twee maanden dat ik niet heb gepumpt! Na de Bodypump heb ikin het hostel nog een afscheidsdrankje met een NLs meisje gedaan en hebben we lekker sangria gemaakt en nacho's met dip gegeten. Jam jam! De volgende dag verliet ik Auckland, op naar het noorden.

Bay of Islands

Het was weer vroeg, om 7 uur moesten we de bus hebben naar de Bay of Islands. We stonden met 3 mensen die ook uit mijn hostel waren te wachten op de ophaalplek maar de bus kwam maar niet. Na een miscommunicatie en we het Straykantoor hebben gebelt kwam de bus ons toch nog (45 min. later) ophalen. Jullie hebben waarschijnlijk al de foto's gezien die papa heeft geplaatst van de Bay of Islands. Eerst reden we naar een natuurreservaat waar we op een boot gingen met een glazen onderkant. Het is niet heel kleurrijk in de oceaan maar opzich wel leuk om te zien. We vaarde langs GoatIsland en zagen wat vissen in het water. We hadden een klein busje naar Bay of Islands, zo'n 9 mensen. Ik raakte aan de praat met een Nederlands meisje, Annouk. Na de boottrip reden we door naar Whangarei. We stopte bij een vogelopvang waar ik eindelijk voor het eerst in de twee maanden NZ een kiwi zag. Heel grappig om te zien! Buiten de kiwi's waren er natuurlijk nog veel meer vogels maar dat was niet zo bijzonder als de Kiwi, die de nationale vogel van Nieuw Zeeland is. Het was weer tijd om verder te reizen naar Paihia. Een heerlijk dorpje met een prachtig mooi uitzicht op de baai. 's Middags met een paar aan het strand gelegen en 's avonds een BBQ gehad in het hostel. Erg gezellig! Ook de buschauffeur, George, hadden Mandy en ik eerder op onze trip gehad en het was erg gezellig om hem weer te zien! De volgende dag gingen we naar het Noordelijkste puntje van NZ, Cape Reinga. Onderweg stopte we nog bij een dorpje waar ze iets met rubber deden ofzo. Niet heel bijzonder maargoed het zat bij de trip inbegrepen. We kwamen uiteindelijk na een lange rit helemaal bovenaan in Cape Reinga, na een korte wandeling met Annouk zag je de Tasman Sea en de Pacific Ocean tegen elkaar aan botsen. Omdat het een hele mooie dag was zag het er niet zo extreem uit. De kustlijn was erg mooi dus dat was een fijne beloning. Na veel foto's te hebben geschoten reden we met de bus over het strand, ja je leest het goed, over het strand! 90 miles beach. Nog wat foto's gemaakt en uiteindelijk bij de duinen uitgekomen waar we vanaf konden boarden. Met een bodyboard moesten de de hele hoge duin oplopen en vanaf het puntje moest je op het board gaan liggen en kon je naar beneden roetsjen. Superhard ging het maar wel heel gaaf! Na twee keer de duin op te zijn gelopen waren de kuitjes verzuurd en zat alles onder het zand, ai! We reden door naar Whangarei waar we fish and chips hebben gegeten, jammie jammie! In het hostel terug na een lange dag lekker gedoucht en naar bed. De volgende dag hadden Annouk en ik nog een boottocht gedaan waar we langs allemaal eilandjes gingen. We hebben daar ook nog dolfijnen gezien! Kon ik eindelijk mooie foto's maken :D We zijn even afgestapt in Russel, een schattig dorpje aan de overkant van Paihia. We hebben daar heerlijk in het zonnetje geluncht enzijn vervolgens met de Ferry teruggegaan naar Paihia.De Bay of Islands is een van de mooiste en rustigste plekjes in Nieuw Zeeland waar ik ben geweest en ik wil er zeker nog naar terug! Na onze boottocht was het helaas tijd om terug te gaan naar Auckland. Ik wilde graag langer blijven maar omdat het een lang weekend was in Auckland waren alle hostels volgeboekt dus moest ik wel terug. Helaas Pindakaas! Terug naar de grote stad.... Aangekomen in Auckland was het weer afscheid nemen, dit keer van Annouk, zij vliegt de volgende dag met 2 vriendinnen die ook door Nieuw Zeeland hebben gereist terug naar Nederland.

Auckland

Terug in Auckland zag ik weer mijn vriendjes in het hostel waar we weer gezellig op het dakterras hebben gezeten. Iedereen was de volgende dag vrij dus we besloten met z'n 4e de Coast to Coastwalk te doen. Je komt dan op twee heuvels, Mount Eden en One Three Hill. Deze geven een mooi uitzicht over de stad. We hadden een goede dag uitgekozen met mooi weer dus de 16 km die het lang was was prima te lopen! Terug zijn we natuurlijk met de bus gegaan, hihihi. De dag erna ben ik met een meisje die ik tegen ben gekomen bij de receptie en een jongen die ik al eerder had gezien in het hostel naar de haven geweest. Omdat het anniversaryweekend was in Auckland was het 'feest' en waren er overal straatartiesten. Het weer was eindelijk weer goed, warm en zonnig. We hebben ons prima vermaakt en lekker sushi gegeten aan de waterkant, wat is het leven toch zwaar! De volgende dag was het mijn laatste dag in de sportschool, 31 januari, ik begon mijn dag met een uurtje bodypump. Helaas waren de trainers er niet meer en was het gewoon een instructeur. Nog een flapdrol ook, hij vond zichzelf nogal grappig en belangrijk en hij was het allesbehalve. Na gedoucht te hebben ben ik even naar de haven gelopen om op 1 van de houten banken m'n dagboekje bij te schrijven. Helaas kwam er een dikke onweerswolk en moest ik terug naar het hostel. Daar even avondeten gemaakt en weer terug naar de sportschool. Om 6 uur was het tijd voor de Bodycombat, supergaaf en superzwaar. Ook hier was het weer helemaal afgeladen en het was zooooo warm! Een paar dagen ervoor was er een bodycombat trainer overleden en op het einde was het dus een extra beladen sfeer, erg emotioneel. De filming erna was de Bodyjam wat ik natuurlijk ook niet voorbij kon laten gaan. Lekker alles eruit gedanst! Ik heb nog nooit in m'n leven zo erg gezweet! Ik kon m'n t-shirt uitknijpen. Iel! Na de les nog even op de foto geweest met Gandolf (de trainer van Bodyjam) Samen met een paar nederlands en wat andere instructeurs hebben we nog een drankje gedaan en pizza gegeten die werd uitgedeeld aan het eind van de avond. Na de douche heb ik met Jan en Louise en twee Canadese trainsters nog een wijntje gedaan in de stad. Terug in het hostel mijn spullen gepakt want morgen vertrek ik weer uit de stad, eindelijk!

Xxx

Vief

Ps. sorry voor het lange verhaal!!

Reacties

Reacties

Kimberley

Hee Viefje,,,!
weer een hoop gedaan, en onddanks dat de stad niet zo leuk is denk ik zeker dat je er het beste van hebt gemaakt! Toppie. Zo en nu heb je nog maar vijf daagjes te gaan daar en ga je lekker op je achterste op het strand in bay of islands liggen en genieten!! Mag nu wel even hoor na al die activiteiten. Hier ligt er nog steeds sneeuw terwijl het al bijna een week niet gesneeuwd heeft. Er wordt gesproken over een elfstedentocht maar het gaat vanaf zondag dooien dus niets is zeker.... Geniet ervan, bereidt je voor,maandag dichte schoentjes aan plz want het is hier -4 overdag en -9 savonds!
Koesjahszzz
ps. sorry voor mijn lange verhaal ;)

Diana

Hoi Vief,
Goed hoor, dat je na zo'n vermoeiende reis ook nog energie hebt voor al die bodypumplessen. Nu nog even bijkomen in het zonnetje en dan terug naar ons koude kikkerlandje. Tot gauw!
Groetjes,
Diana.

mama

Elfstedentocht gaat niet door, dus je kan naar huis komen, hoor;) Heel Nederland is teleurgesteld, we waren er zóóóó dicht bij!! Zondag/maandag gaat het dooien, zeggen ze! Dikke kus mama

Monique

Vief wat is het ongelofelijk snel gegaan he. Gisteren (woensdag) de laatste les gegeven bij VVSI. Echt jammer want was wel aan mijn groepje gehecht hoor. Kreeg nog bloemen en een kadokaart van de V&D echt te gek. Hoop je snel weer te zien en enjoy the last couple of days. Kus Mo

Opa Wim

Wat een heerlijk verslag was dit weer zo uitgebreid,
van de laatste dagen, fantastisch !!
Nu maar effe uitrusten voor je terugreis ???
Een goede reis in ieder geval, de ergste kou lijkt hier
over te zijn, misschien ??!!
Tot kijk en groetjes van Oma Corry en Opa Wim.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!