vief-goes-kiwi.reismee.nl

Rotorua, Taupo, Napier & Hastings

Hello,

Rotorua & Taupo

Daar zijn we weer. Ik laat de stad achter me en ik ga weer terug naar Rotorua. Dit keer met de Nakedbus, een busmaatschappij die je van stad naar stad brengt. Aangekomen om half 5 was het met al mijn hebben en houden naar de tattooshop gelopen. Daar heb ik mijn tattoo bij laten werken. Nadat hij was vervelt zie je pas het eindresultaat. Er waren drie blaadjes die wat lichter waren en ik mocht van hem terugkomen als het niet goed was en dan zou hij hem gratis bij laten werken. Zo gezegd zo gedaan. 's Avonds in het hostel nog wat mensen tegen gekomen die ik ook in Auckland een paar dagen terug heb gezien. Na gegeten te hebben, lekker een film gekeken en naar bed gegaan. De volgende dag weer op de bus gestapt naar Taupo. Een uurtje rijden vanaf Rotorua. Ik ben hier al eerder geweest maar toen maar 1 nacht gebleven. Hans, de skydiver die ik in het vliegtuig van Amsterdam naar Auckland had leren kennen woont in Taupo en kwam mij ophalen van de bus. Na m'n spullen in het hostel te hebben gedropt hebben we bij hem thuis gegeten. Ik heb in totaal 3 dagen in Taupo gezeten. Omdat Hans overdag vaak moest werken heb ik mezelf prima vermaakt. We zijn wel 1 dag 's middags naar de de Hukafalls gegaan. een extreme waterversnelling. Langs het water liep nog een wandelpad die we hebben gelopen waar we uitkwamen in een natuurlijke warmwaterbron waar iedereen lekker met een biertje in hun bikini en zwembroek in het water zat. Heel grappig om te zien. De rest van de dagen heb ik nog met twee andere backpackers doorgebracht langs het Taupomeer en ben ik zelf nog 1 dag gaan paardrijden. En wat had ik daar de volgende dag spierpijn van! Niet te geloven.

Napier & Hastings

Op zondag en maandag was Hans vrij en hebben we de auto gepakt en zijn we naar Napier gereden, een schattig dorp waar na de aardbeving in 1931 is de stad opnieuw opgebouwd in een artdecostijl. We hebben door de stad gelopen en zijn naar een uitkijkpunt boven op een heuvel gelopen. Daar aangekomen was het uitzicht de haven. Niet helemaal wat we verwacht hadden. 's Avonds zijn we naar een ierse pub gegaan waar we uiteindelijk zijn blijven zitten en heerlijk hebben gegeten. De volgende dag was het Waitangi Day. Dit is de dag waarop er een verdrag is getekent tussen de Maorileiders en de Engelse. Hiermee geven de Maori's het recht aan de Engelse dat zij hun land mogen gebruiken. Helaas is Napier een erg klein dorp en alles was dus dicht en uitgestorven. We besloten naar Hastings te rijden, een dorp dat 20 minuten verderop ligt. Daar aangekomen was ook dit dorp uitgestorven. Na te hebben gekeken op de kaart lag er niets op rijafstand waar we even naartoe konden. We besloten weer terug te gaan naar Taupo waar we nog naar een natuurpark zijn geweest dat Craters of the moon(kraters van de maan) heet. Het is een heel gek gezicht want vanuit allemaal plekken in de grond komt stoom en hoor je borrelend water. Alsof je op een filmset loopt. Na te hebben geluncht ben ik weer terug naar het hostel gegaan. Daar ben ik weer een jongen tegengekomen waar ik in Auckland ook twee dagen mee heb doorgebracht. Samen hebben we geluncht en hebben we een film gekeken met een paar andere mensen. De volgende dag ben ik weer met de bus terugeggaan naar Auckland. 5 uur terwijl het buiten mooi weer was, een beetje jammer! Maargoed daar aangekomen heb ik op het dakterras met wat mensen gezellig wat zitten drinken. De volgende dag was het weer vroeg op want ik ging weer terug naar de Bay of Islands. Ik ben hier twee weken geleden al geweest maar het is zo'n mooie plek en dus prima om de laatste paar dagen te vertoeven.

Reacties

Reacties

Kimberley

Hihi Nice hoor,, je laatste daagjes vullen met nog meer leuke dingen! :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!