vief-goes-kiwi.reismee.nl

Bay of Islands en laatste dagen Auckland

Daar istie dan. Mijn laatste blog vanuit Nieuw Zeeland.

Om acht uur in de morgen ging ik weer met de Nakedbus naar de Bay of Islands. Het klinkt gek, de Nakedbus, ik weet het. De buschauffeurs hebben ook een werkt-shirt met: You don't have to be nude to travel naked ( je hoeft niet bloot te zijn om naakt te reizen) Best wel grappig want het zijn vaak oudere mannen. Om twaalf uur aangekomen in het mooie plaatsje Paihia, waar ik twee weken geleden ook al was. Na ingecheckt te hebben in het hostel en geluncht te hebben ben ik lekker op het strand gaan liggen. Het is supermooi weer dus tijd om gestrekt te gaan. 's Avonds heb ik wat eten voor mijzelf gemaakt en ben ik een ijsje gaan halen met een duits meisje, Maria die ik hier heb leren kennen. We zijn naar de haven gelopen waar we een mooie zonsondergang hebben gezien en ook heel snel de maan die boven de bergen omhoog kwam. Nadat ons ijsje op was hebben we in het hostel nog een film gekeken en zijn we lekker naar ged gegaan. De volgende dag was het weer vroeg op. Mandy was aan het begin van haar Nieuw Zeeland Trip naar de Bay of Islands geweest en heeft toen een zeiltocht gedaan in Paihia die zij mij aan had geraden te doen. Deze heb ik gister geboekt en ga ik vandaag dus doen. Bij het ontbijt heb ik een Engels meisje leren kennen, Helen. Zij ging ook de zeiltocht doen en samen zijn we bij de haven op de She's a Lady gestapt. We hebben een hele gezellige dag gehad. Het was een van de eerste warme zomerse dagen op het Noordereiland dus zelfs op de zeilboot was het lekker warm. Dave, de schipper, liet ons eigenlijk heel de weg zelf zeilen en hij zorgde lekker voor de koffie en thee. Als je alleen op de boot wilde liggen zonder te zeilen was dat ook prima! Na twee uurtjes zeilen kwamen we aan op een mooi eiland. Daar hebben we met een paar nog een wandeling van een uurtje naar de andere kant van het eiland gemaakt. Teruggekomen hebben we nog even lekker op het strand gelegen waar we vervolgens een heerlijk verse gezonde lunch, gemaakt door dave hebben gekregen. Je kon ook snorkelen en kayakken maar omdat ik mijn tattoo heb bij laten werken kon ik weer niet de zee in, helaas pindakaas. Ik vermaak me prima op het strand :D Rond half vijf kwamen we weer terug bij de haven waar we afscheid namen van Dave. We hebben met nog twee Nederlandse meisjes die we op de boot hebben leren kennen een ijsje gegeten. Waarna we hadden gedoucht en opgefrist in het hostel zijn we terug naar het dorp gegaan en zijn we met z'n 5e uit eten geweest in een steakrestaurant. Waar we nog gedaan hebben alsof Titia, het Nederlandse meisje, jarig was en we een gratis dessert hebben gefixt. Waar het al niet goed voor is! Rond een uur of tien zijn we terug naar het hostel gegaan. Helen en ik hebben nog even in de tvkamer een film gekeken en wat gekletst. Het is heel gek want in het hostel zit ook een bar. Deze is erg populair onder de locals. Elke avond is het helemaal vol en als je naar de tvkamer wil, waar ook de keuken is moet je via de bar, in je joggingsbroek. Beetje gek want iedereen is opgedoft. Toen Helen en ik rond 12 uur nog zaten te praten werd er aan de achterdeur getrokken. Deze zat dicht, binnen een halve minuut kwamen er 6 jongens door een klein raampje via de tvkamer om zo de bar binnen te glippen. Blijkbaar waren ze bij de deur al geweigerd. Wij wisten niet zo goed wat ons overkwam en zaten een beetje geschokt te kijken wat er voor onze neus gebeurde. Nog geen halve minuut later, terwijl nog niet iedereen binnen was, stond de beveiliging in de kamer en gooide iedereen eruit. Ook was er een politieman, en waarna een jongen protesteerde werd hij zonder te waarschuwen ingerekent en meegenomen naar het politiebureau. Helen en ik keken elkaar aan om te checken of er wel echt gebeurden wat we zagen. Hahaha dit zagen we niet aankomen. Een half uur na dit incident zijn we maar naar bed gegaan. Het was een lange dag. De volgende ochtend lag ik alweer om half 10 op het strand. Ik wilde elk laatste uurtje in de zon meepakken. Tegen lunchtijd ben ik nog met Helen wat in het dorp wezen eten. Vervolgens heb ik de Nakedbus terug naar Auckland genomen. 3.5 uur in een bus gezeten om weer terug te komen naar de grijze grauwe stad die Auckland heet. 's Avonds heb ik Helen opgezocht (die ook dezelfde dag naar Auckland terug was gegaan)en ben ik samen met Andy (jongen van het hostel) en Nathan, die ook op de zeilboot was, uit eten geweest bij de Mexicaan. Erg lekker!

De volgende dag was mijn laatste volle dag in Auckland. 's Morgens regende het en het was koud. Ik raaktte aan de praat met een Canadees meisje Rhea. Het was ook een van haar laatste dagen en ik wilde 's middags naar de bioscoop gaan omdat het zo slecht weer was. Zij wilde wel met mij mee, gezellig! Eerst was het nog even een ochtendje internetten en souvenirs scoren! Toen ik weer terug kwam bij het hostel was het opgeklaard en was de zon gaan schijnen. We besloten onze tijd te pakken en naar Devonport te gaan. Met de ferry ben je daar in 10 minuten. Op het strand aangekomen wilde ik mij insmeren. Helaas, geen zonnenbrandcreme. Die had ik 's morgens omdat het zo slecht weer was uit me tas gehaald. Dom. dom, dom. Dan maar om de 15 minuten omdraaien. Zoals jullie al raden had dit niet zoveel zin. Na 1.5 uur was ik zo rood als een kreeft en gingen we maar terug naar de stad. Na lekker gedoucht te zijn en opgetut te zijn ben ik uit eten gegaan met Jaime, een Engelse jongen die me een paar weken geleden had geholpen met plannen maken in Auckland toen ik daar een beetje 'vast zat' tijdens mijn LesMills avontuur. We zijn naar de Japanner geweest waar we heerlijk hebben gegeten. Na het dinner hebben we Rhea en Danny opgezocht, die ook in ons hostel zit. We hebben een drankje gedaan in een bar waarna Rhea en ik naar een club zijn geweest en nog een dansje hebben gewaagd. De avonds hebben we afgesloten met een Mc Flurry. Eerlijk, dit is pas de tweede keer dat ik bij de Mc Donalds wat heb gehaald. De eerste keer was de eerste dag in Auckland terwijl ik nog een jetlag had was dat het eerste eetbare wat ik zag. Dusja goede reden dacht ik zo. We plofte in ons bed waarna de wekker om 9 uur weer ging. Na te hebben gedoucht en spullen bij elkaar gepakt te hebben, ben ik buiten de deur gaan ontbijten. Ik heb geen eten meer gekocht omdat dat natuurlijk een beetje zonde is. Mijn spullen uit de kamer opgehaald en de bus naar het vliegveld hebben gepakt. De laatste paar uuurtjes doorgebracht op het vliegveld. Een boek gekocht en maar wat gelezen bij de gate. Ik mocht boarden en om half 4 vlogen we de lucht in. Ik vloog met Thai Air en het was erg rustig in het vliegtuig. Ik had erg geluk en de mensen die naast mij zaten gingen op de rij voor mij zitten, hierdoor had ik dus een hele rij (3 stoelen) voor mezelf, erg luxe! Ik keek nog een keer uit het raampje om een glimp op te vangen van Auckland. Dag Auckland, Dag Noordereiland, Dag Nieuw Zeeland.

Tot de volgende keer...

See ya

Xx

Vief

Reacties

Reacties

Yvonne van Schie

Hoi Vief,

ik weet dat je al thuis bent maar jeetje, van dat laatste zinnetje krijg ik zelf een brok in mijn keel.... want je hebt zulke mooie verhalen verteld dat het lijkt alsof ik er zelf geweest ben.
Nogmaals dank voor je mooie, lieve en geweldige verhalen.

xx Yvon

Kimberley

Inderdaad, thuis je verhaal van je grote avontuur afgemaakt.
Jeetje wat heb je veel meegemaakt. Nu thuis weer genieten van alles nu je nog even vrij bent. Lekker bijkletsen met iedereen en dan straks weer je leventje oppakken met werken en sporten.... Geniet nog even van je vrije daagjes meid!!
Koesjahszz

Sandra Weijers

Hoi Vief,
Wel even wennen zeker in dit kikkerlandje. Heb je toch net de Elfstedentocht gemist; o nee, dir ging niet door :) :).
Als ik jouw verhalen zo lees en je foto's zie moet ik denken aan toen ikzelf 4 weken in mijn uppie naar Amerika ging "om de wereld te ontdekken".
Dit neemt niemand je meer af!!! Nu is alles digitaal, maar mijn foto's en dagboeken zitten nog steeds samen in een grote sporttas.... Tja, tijd om in te plakken nog steeds niet gehad.
Geniet nog even van je daagjes thuis om lekker bij te komen. Voor je het weet zit je weer in het hollandse ritme en de sleur!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!